Diş Eti Tedavisi

Periodontoloji Anabilim Dalı ;dişler ve implantlar çevresindeki sert ve yumuşak dokuların sağlığını inceleyen, bu dokuların hastalığının tanısı, tedavisi ile tedavi sonrası elde edilen sağlığın korunmasını hedefleyen bir diş hekimliği dalıdır.

Sağlık dişetleri kendiliğinden ya da fırçalama/ diş ipi kullanımı sırasında kanamanın olmadığı, açık pembe renkli, sıkı kıvamlı, şiş olmayan, diş yüzeyinde bıçak sırtı gibi incelerek sonlanan bir görünüme sahiptir.

Her bireyde, bütün diş yüzeylerinde, diş aralarında ve diş–dişeti birleşiminde mikrobiyal dental plak adı verilen yumuşak bakteri tabakası birikimi gözlenmektedir. Bu plak diş fırçası ve diş ipi ile yeterli şekilde uzaklaştırılamadığında zararlı bakteri türlerinin yaşamasına olanak veren bir ortam oluşur ve zararlı bakteriler giderek çoğalırlar. Bakterilerin ürettikleri zararlı maddeler diş etlerinde iltihaba ve dişlerin etrafını çevreleyen kemiğin erimesine neden olurlar. Ayrıca mikrobiyal dental plak zaman içinde sertleşerek diş taşına dönüşür. Pürüzlü yapıya sahip olan diş taşı üzerinde daha çok plak birikir ve dişeti hastalığının ilerlemesi hızlanır.

Pazar Mah. Atatürk Cad. İsmail Gümüş Apt. No 26/1/2 Şuhut AFYONKARAHİSAR

• dummy0554 117 82 11