Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi dişin kökünde ve ağızda gözüken kısmında bulunan damar ve sinir dokusunun temizlenmesi ile oluşturulan boşluğun biouyumlu materyaller ile sızdırmaz şekilde doldurulmasıdır. Genellikle dişin damar sinir paketine ( pulpa odası ) kadar ilerlemiş diş çürüklerinde kanal tedavisi uygulanır.Bunun dışında travma ( çarpma ) kaplama için diş kesimi yapılırken gerekebilmektedir.Hastanın haberi olmadan kronik apseler oluşabilmektedir.Yani kanal tedavisi olmadan önce ağrı oluşması kesin değildir.Hastaların altı aylık kontrollere gitmeleri radyolojik olarak incelenmesi ve ağız içi muayene yapılması gerekmektedir.

Kanal tedavisi sonrası yaşanan en büyük sıkıntı dişin renk değiştirmesidir.Dişin restorasyonunu çok iyi planlanarak geride çürük kalmadığına emin olunarak yapılmalıdır.Kanal tedavili diş sıvı kaybına uğradığı için canlı dişlere göre daha kırılgandır.Madde kaybı çok ise laboratuvar ortamında hazırlanan inley onleyler tercih edilebilir.Kanal tedavisi yapılmış diş tekrar iltihap ve ağrı yapabilir.Mikro sızıntı veya kanal tedavisinin doğru yapılmaması sonucu kök kanallarında ilerleyen bakteriler kemik dokusuna kadar ulaşabilir.Böyle durumlarda tekrar kanal tedavisi uygulanabilir.

Pazar Mah. Atatürk Cad. İsmail Gümüş Apt. No 26/1/2 Şuhut AFYONKARAHİSAR

• dummy0554 117 82 11